Editorial

Malgrat les dificultats econòmiques que travessem i la repercussió tan negativa que estan tenint en l’educació, durant aquest curs s’han tirat endavant un nombre important d’experiències innovadores a escoles i instituts del Bages, algunes de les quals us presentem en aquest tercer número de la revista. Experiències que posen de manifest el compromís de molts docents en la millora de l’ensenyament, utilitzant recursos assequibles –tant de l’entorn físic com del món digital– i traient-los partit en el treball a l’aula.

Buscant un denominador comú a la diversitat d’activitats didàctiques que es mostren, trobem un enfocament metodològic que va més enllà de la simple transmissió de coneixements (mestre>alumne o llibre>alumne), ja que en tots els casos hi ha un procés de cerca d’informació per part de l’alumnat –consultant fonts de diferents tipologies en algunes ocasions–, de reeleboració i de presentació, utilitzant mitjans ben diversos: exposicions (d’objectes físics o virtuals en un entorn 3D), llibres i dossiers (en paper i electrònics), itineraris geolocalitzats…
Cal remarcar el component curricular de totes les realitzacions que es descriuen, la qual cosa és bona prova de què és possible treballar els continguts del currículum utilitzant diferents mitjans i a través de diversos tipus d’activitats, més enllà de la convencional explicació seguida d’exercicis.

Agraïm la disponibilitat del professorat que ha volgut compartir les seves experiències i oferim aquest espai per continuar divulgant pràctiques educatives, amb un component innovador, que puguin servir de referència per introduir noves metodologies i utilitzar nous recursos a les aules.

Fotografia: Reto Fetz (www.flickr.com/photos/swisscan/2514879116)
Aquesta entrada s'ha publicat dins de Número 03 - juny 2012 i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.