Grup de treball “Club de lectura pedagògica”
Som un grup de treball que ens trobem cada mes o mes i mig per comentar i debatre a l’entorn d’una lectura.
La inquietud que ens va portar a crear i participar en aquest grup és el sentir que a l’escola sovint no hi ha temps per al debat pedagògic, la resolució de tot el previst i l’imprevist ens ocupa el dia i l’energia. Aquestes trobades són un temps tranquil, profund, d’expressió i reflexió conjunta.
Significa l’inici de compartir una inquietud que a grans trets podria ser:
Dedico el meu temps i el meu interès a l’acompanyament d’infants i adolescents en el seu creixement i això és important. Em cal aturar-me i pensar-hi. Pensar-hi des de mirar què en diuen els experts i què en diuen els companys i companyes.
A través d’aquest grup de treball ens podem acompanyar, també nosaltres, en aquest apassionant viatge que és ser mestra. I aquest temps de trobada significa una parada per fer un mos, per descansar, per mirar i admirar el paisatge: el més proper i el més llunyà; per passar de la visió menuda a la panoràmica.
Significa la materialització d’una idea sorgida de la necessitat de saber, d’aprendre, de compartir, de comprendre, en definitiva d’evolucionar.
Des d’aquesta visió proposem algunes lectures àgils, “fresques” i profundes, per continuar pensant en l’educació, també en temps de descans, com són:
- MEIREIEU, P., Carta a un joven profesor.
- WILD, R. i M., Libertad y límites.
- SANTOS GUERRA, M. A., La pedagogia contra Frankestein
I com a novel·les:
- SAMPEDRO, J. L., La sonrisa etrusca
- HADDON, M., El curiós incident del gos a mitjanit.