En la línia de difondre experiències realitzades a centres educatius del Bages, aquest segon número de la revista recull diverses aportacions de docents que expliquen els projectes i les actuacions que estan duent a terme i reflexionen sobre els factors que contribueixen a què siguin reeixides.
Incloem també una proposta de l’Escola Agrària de Manresa així com un escrit, amb un to més vivencial, d’una educadora d’escola bressol.
Casualment, tres de les experiències que es presenten utilitzen l’anglès com a llengua de treball, tot i que no es tracta de propostes de l’àmbit lingüístic. La integració de la llengua estrangera en activitats en què el tema central és la física, l’art o els contes, atorga a l’anglès una dimensió comunicativa que l’alumnat agraeix, ja que els resulta necessari per relacionar-se i per entendre el contingut d’allò que s’està fent.
Aquesta forma d’aprendre un idioma (“sense adonar-se’n”, tal com manifesten alguns alumnes que han participat en aquestes experiències) és especialment significativa perquè permet apreciar la utilitat de la llengua en un context en què és imprescindible usar-la.
Tal com ja vàrem fer en la presentació de la revista, oferim aquest espai als centres i al professorat de la comarca per tal de compartir experiències innovadores realitzades a les nostres aules, acompanyades, això sí, de la corresponent reflexió sobre aquells components que han ajudat a fer-les exitoses, les dificultats que ha calgut vèncer i -perquè no- els obstacles que no s’han pogut superar.
CRP del Bages